Help

Raportit

ValueFramen asiakkuudenhallintaan liittyvät raportit löytyvät valikosta kohdasta Myynti – Raportit.

AKTIVITEETTIRAPORTTI

Aktiviteettiraportilla seurataan myynnillisiä tapahtumia esim. myyntipuheluita ja asiakaskäyntimääriä. Se täydentää ajankäyttöön liittyvää seurantaa.
Raportti esittää aktiviteettien määrän henkilöittäin ja tapahtumalajeittain sekä tarjouskannan avainluvut.
Raportilta pääsee henkilötason raporttiin klikkaamalla henkilön nimeä.

Siirry aktiviteettiraportille, valitse MyyntiRaportitAktiviteettiraportti.

  • Valitse aika. Oletuksena edellinen kuukausi
  • Määritä muut hakuehdot haluamallasi tavalla.

HUOM! Jotta raportin tiedot olisivat oikeita, on  kalenteritapahtumat liitettävä asiakkaisiin, kontakteihin, tarjouksiin jne.
Raportti ei huomioi tarjouksia, jotka on hävitty-statuksella.

ASIAKASAKTIIVISUUSRAPORTTI

Asiakasaktiivisuusraportin avulla voidaan eritellä aktiiviset ja passiiviset asiakkaat raportin hakuehtojen mukaisesti. Hakuehtojen avulla voidaan tehdä raportti asiakkaista, joihin ei ole liitetty tapahtumaa tai tehty tarjousta tietyllä ajanjaksolla. Lisäksi voidaan valita halutut rajaukset raportille, esimerkiksi yhtiön, asiakkaan statuksen tai luokan mukaan.

Siirry aktiviteettiraportille, valitse MyyntiRaportitAsiakasaktiivisuusraportti.

  • Hakusana. Voit rajata hakua asiakkaan perustietoihin kohdistuvan hakusanan avulla, esimerkiksi asiakkaan nimeä tai osoitetietoja koskien.
  • Yhtiö. Voit rajata hakua yhtiön mukaan.
  • Asiakasvastaava. Voit hakea raportille vain tietyn asiakasvastaavan asiakkaat.
  • Tarjouksia jälkeen. Valitse päivämäärä, jonka jälkeen tehdyt tarjoukset huomioidaan. Huom. Hakuehtona käytetään Tarjous lähetetty -päivämäärää.
  • Kalenteritapahtumia jälkeen. Valitse päivämäärä, jonka jälkeen asiakkaaseen liitetyt tapahtumat huomioidaan.
  • Status. Voit hakea raportille vain tietyn statuksen asiakkaat.
  • Luokka. Voit rajata hakua luokan mukaan.

Jos asiakkaalle ei ole tehty tarjousta eikä asiakkaaseen ole liitetty tapahtumaa annettujen päivämäärien jälkeen, asiakas näytetään passiivisena raportilla. Jos asiakkaalle on joko tehty tarjous tai liitetty tapahtuma annettujen päivämäärien jälkeen, näytetään asiakas aktiivisena.

Asiakasaktiivisuusraportti_2

KALENTERITAPAHTUMARAPORTTI

Kalenteritapahtumat voi hakea raportille henkilöittäin kohdasta Myynti – Raportit – Kalenteritapahtumaraportti.

  • Raportin voi rajata esimerkiksi yhtiön, henkilöryhmän, henkilön, toimipisteen tai osaprojektin mukaan.
  • Raportti näyttää kalenteritapahtumat henkilöittäin ja asiakkaittain. Tapahtumista näytetään myös otsikko, tapahtumalaji, ajankohta, kesto ja selitys.

SÄHKÖPOSTIN HÄLYTYKSET

Sähköpostin hälytykset löytyvät valikosta kohdasta Myynti – Raportit – Sähköpostin hälytykset. Raportti listaa sähköpostiosoitteet, joihin lähettäminen ei onnistunut. Erillistä virheraportille tarvitaan, koska sähköpostit lähetetään ajastetusti 10 min välein.

  • Etuna viivästetyssä postituksessa on kuormituksen tasaaminen, eikä käyttäjän tarvitse odottaa postituksen suorittamista vaan voi jatkaa muita töitä.

Virhetilanteet voivat johtua kahdesta syystä:

  • Välittömästi sähköpostin lähettämisen yhteydessä havaittu virhe, josta ValueFrame huomauttaa suoraan. Tällöin tyypillisesti sähköpostiosoite on väärän muotoinen, eikä esim. sisällä @-merkkiä tai sisältää kiellettyjä merkkejä.
  • Oikeanmuotoinen osoite ei kuitenkaan toimi, vaan vastapuolen sähköpostipalvelin estää viestin välittämisen esim. siitä syystä, että työntekijä ei ole enää töissä vastaanottavassa yrityksessä.

Näistä jälkimmäiset päätyvät Sähköpostin hälytykset -raportille ja osoitteet voi korjata klikkaamalla kontaktin tiedot auki tai vain kuitata virheet pois.

LÄHETETYT VIESTIT

Raportti löytyy valikosta kohdasta Myynti – Raportit – Lähetetyt viestit.

Raportin tarkoituksena on listata yhtiöittäin tai henkilöittäin:

  • Joukkosähköpostit
  • Tarratulosteet
  • Tekstiviestit