Help

Snoobi-integraatio

Snoobi-integraatio automatisoi www-kävijätiedon hakemisen Snoobi-palvelusta ValueFrame CRM:ään myynnin ja asiakaspalvelun avuksi.

Mitä integraatio tekee?

Pisteryhmien määrittely tehdään Snoobin käyttöliittymän puolella, joten varsinainen integraatio on helppo ottaa käyttöön. Snoobi-integraatiosta löytyy seuraavat ominaisuudet:

  • Hakee automatisoidusti valittujen pisteryhmien liidit pääsivulle valitulle VF:n henkilöryhmälle.
  • Ajastukset määritellään pisteryhmittäin.
  • Liidistä voi tehdä asiakkaan ja/tai kalenteritapahtuman.
  • Liidin asiakasta voidaan etsiä VF:n puolelta asiakasrekisteristä, jottei perusteta vahingossa tupla-asiakkuuksia.

Palvelun kytkeminen käyttöön

Snoobi-integraatio on maksullinen lisäpalvelu, joka edellyttää olemassaolevan sopimuksen sekä ValueFramen että Snoobin palveluiden käytöstä. Palvelun voi tilata osoitteesta myynti@nullvalueframe.com. Kun palvelu on kytketty käyttöön, tulee Snoobi-integraatio kytkeä hakemaan oikean pisteryhmän tiedot:

  1. Siirry Snoobin ylläpitonäkymään Ylläpito » Asiakkaat ja kontaktit » Snoobi-integraatio.

    ValueFramen tuki on tässä vaiheessa luonut yhteydet ValueFramen ja Snoobin palveluiden välille ja pääset luomaan Snoobi-tilin ja valitsemaan pisteryhmät, joiden liidit haluat tuodat ValueFrameen.

  2. Valitse yläoikealta linkistä “Luo Snoobi-tili“.

    Syötä tilin luontiin seuraavat tiedot:

    1. Tilin nimi: Snoobi-tilin nimi juuri siinä muodossa, jossa se näkyy Snoobi-palvelussasi, tyypillisesti esim. asiakas_com. Voit tarkistaa Snoobi-tilisi nimen kirjautumalla sisään Snoobiin ja katsomalla sisäänkirjautumisen jälkeen Account -kohdan tietoja.
    2. Sivuston nimi: Vapaamuotoinen nimi, johon kannattaa laittaa www-sivustosi osoite, esim. www.asiakas.com
    3. Kuvaus: Vapaamuotoinen kuvaus.
    4. Henkilöryhmä: Valitse tästä mille henkilöryhmälle pääsivun liidit näytetään.

    Tallenna lopuksi tili.

  3. Valitse luomasi tilin toimintovalikosta “Muokkaa tilin pisteryhmiä“.

    Toiminto avaa Snoobiin määritellyt pisteryhmät. Merkitse aktiivisiksi ne pisteryhmät, jotka haluat siirtää Snoobista ValueFramen puolelle.

  4. Testaa liidien hakemista

    Asetusten tallentamisen jälkeen voit testata liidien hakemista valitsemalla Snoobi-tilin toimistovalikosta “Hae tilin liidit“. Onnistuneen haun merkiksi saat dialogin, joka kertoo liidien haun onnistuneen.

Snoobi-integraation käyttäminen

Integraation käyttäminen on varsin suoraviivaista: Liidejä haetaan Snoobista automaattisesti ajastuksen mukaisesti, ja määritelty henkilöryhmä käsittelee liidit pääsivulta sitä mukaa pois näkyvistä.

  1. Pääsivun liidilista
    • Esitellään pisteryhmittäin
    • Kappalemäärätiedon tulkitseminen
    • Lisätietoa viemällä hiiri rivin päälle
  2. Haku olemassa olevasta asiakaskannnasta

    Hakuosumia etsitään

    • nimellä
    • y-tunnuksella
    • kaupungilla
  3. Liidien käsittely

    Mikäli sopivaa hakuosumaa ei löydy, voidaan

    • liidi poistaa joko suoraan pääsivulta tai näkymässä, jossa etsitään, löytyykö asiakas entuudestaan kannasta.
    • luoda liidistä uusi asiakas suurennuslasikuvakkeen takaa aukeavasta näkymästä.

FAQ

Q: Voiko liidit saada konvertoitumaan automaattisesti uusiksi asiakkaiksi ValueFrameen?
A: Tällä hetkellä ei. Snoobista saadaan asiakkaaseen liittyen asiakkaan nimi, y-tunnus ja kaupunki. Näillä hakukriteereillä ValueFramesta voi löytyä useitakin hakuosumia, joten aukoton automaattinen tunnistaminen ei ole mahdollinen.

Q: Miten valitsen kenelle pääsivun liidit näkyvät?
A: Valitse sopiva henkilöryhmä Snoobi tilin asetuksista Ylläpito » Asiakkaat ja kontaktit » Snoobi-integraatio

Lisätietoja Snoobista

Lisätietoja Snoobin käytöstä Snoobi-akatemia -sivuilta.