Help

Kontaktien ylläpito

Kontakteilla tarkoitetaan asiakkaiden yhteyshenkilöitä tai muita asiakkaaseen liittyviä henkilöitä, joiden tiedot halutaan rekisteröidä järjestelmään.

Kontaktien haku ja uusien kontaktien lisääminen tapahtuu valikosta kohdasta Kontaktit.  Oletuksena avautuu valinta Hae kontakteista.

Uusi kontakti lisätään valitsemalla Uusi kontakti.

Uuden kontaktin lisääminen

Uuden kontaktin voi lisätä usealla eri tavalla:

  • Asiakkaan yhteenveto -näkymän kautta – Lisää kontakti
  • Asiakkaan tietojen kontaktit –välilehdellä – Lisää uusi kontakti
  • Klikkaamalla Kontaktit – Uusi kontakti

Kahta ensimmäistä vaihtoehtoa käytettäessä asiakkaan tiedot ovat valmiina, eikä niitä tarvitse enää lisätä.

  • Täydennä kontaktin tiedot lomakkeelle. Tähdellä (*) merkitityt ovat pakollisia kenttiä.
  • Klikkaa lopuksi Tallenna.
  • Kontaktin tiedot löytyvät nyt asiakkaan tietojen kohdasta Kontaktit.

Yhteenveto

Perustettuasi uuden kontaktin, Yhteenveto -näkymässä näet yhteenvedon kontaktin tiedoista: perustiedot, tapahtumat, luokitukset, muistiot, projektit.

Kontaktin passivoiminen

Mikäli kontaktihenkilö esimerkiksi vaihtaa yritystä, hänen tietojaan ei poisteta, vaan kontakti passivoidaan. Merkitse kontaktin perustiedoissa rasti kohtaan Passiivinen, jolloin kontakti passivoituu. Tarkista myös Luokitukset -kohdasta, mihin luokkiin kontakti on lisätty, esimerkiksi “joulukortit”. Poista kontakti luokasta valitsemalla Poista luokitus (pudotusvalikko luokan vasemmalla puolella).