Asiakaspalvelujärjestelmä

Asiakaspalvelujärjestelmä

ValueFrame VINA-tilitoimiston asiakaspalvelujärjestelmä

Tilitoimistojen palvelukehityksessä on pitkään koettu pullonkaulana sähköisten asiointimahdollisuuksien puute asiakkaan ja tilitoimiston välisessä asioinnissa. Useimmilla tilitoimistoilla ei ole käytössään tietoteknisiä ratkaisuja, joilla voitaisiin tehokkaasti, luotettavasti ja dokumentoidusti vastaanottaa asiakkaalta aineistoja, tehtäväksiantoja, kysymyksiä ja vastaavasti jakaa asiakkaille raportteja ja muuta taloudellista informaatiota sekä vastauksia asiakkaiden palvelupyyntöihin. Useimmilla tilitoimistoilla ei ole teknisiä valmiuksia tarjota asiakkailleen järjestelmäpalveluja (matkalaskujen laadinta ja hyväksyntä, työaikatietojen syöttö jne), vaikka tilitoimisto olisi näille luonnollisin palveluntarjoja. Tilitoimistoilla ei ole myöskään välineitä tarjota käyttämiään kolmannen osapuolen tietopalveluja ja asiantuntemusta suoraan asiakkaiden hyödynnettäväksi (asiakas/luottotiedot, veroasiantuntijoiden palvelut jne). Myös kirjanpitolain menetelmäsäännökset ja ISA 402 -standardi luovat paineita tilitoimistojen prosessien ja dokumentaation kehittämiseen.

ValueFrame VINA -järjestelmä

ValueFrame VINA on tilitoimistojen asiakaspalvelujärjestelmä, joka auttaa ratkaisemaan yllä kuvattuja haasteita. Alla on kuvattu esimerkinomaisesti VINA:an toteutettavia toimintoja.

  • Asiakas voi lähettää liiketapahtumansa (esimerkiksi myyntilaskuaineistot) sähköisessä muodossa tietoturvallisesti ja dokumentoidusti tilitoimistolle
  • Asiakas voi jättää kysymyksiä ja palvelupyyntöjä ja tilitoimisto ottaa ne käsiteltäväkseen. Asiointi tallentuu tehtävänä ja sekä asiakas ja tilitoimisto voivat seurata tehtävien tilaa reaaliaikaisesti
  • VINA:n kautta tilitoimisto voi jakaa kirjanpidon raportit sekä muun asiakkaille suunnatun aineiston tietoturvallisesti ja dokumentoidusti
    VINA:n kautta voidaan tarjota tilitoimiston asiakkaille järjestelmäpalveluja (ostolaskujen hyväksyntä, matkalaskujen laadinta ja hyväksyntä, työaikatietojen syöttö jne).
  • VINA:n kautta voidaan tarjota asiakkaille keskitetysti yhdestä paikasta keskeisiä tietopalveluja, esimerkiksi luottotietoja
  • VINA:n kautta voidaan tarjota asiakkaille kolmansien osapuolten asiantuntijapalveluja, esimerkiksi rahoitushakemusten konsultointia tai juridisia palveluja. Tarvittavat yrityksen aineistot ja käsillä olevan hankkeen tiedot ovat reaaliaikaisesti osapuolten yhteisessä käytössä.
  • Tilitoimistot voivat VINA:n avulla jaella tiedotteensa ja työohjeensa tehokkaasti ja kohdennetusti
  • Yritys voi avata VINA-järjestelmän tiedot esimerkiksi tilintarkastajalleen
  • Standardien mukainen sähköinen arkistointi

vina_prosessikuvaaja

 

“VINAn käyttöönoton aikana mielipiteitämme kuunneltiin ja VINAsta löytyy jo useita parannuksia niiden pohjalta. Myyjät eivät luvanneet liikoja vaan kertoivat ominaisuuksista ja kehitysmahdollisuuksista realistisesti. Valueframen myynti, tuki ja kehitys olivat iso apu käyttöönotossa.” Arto Huolila, Uotila & Laine Oy

 

Tutustu lisää:

Esimerkkejä VINA:n hyödyntämisestä

VINA:n edut tilitoimistolle ja asiakkaalle

Tekniikka ja tietoturva

VINA:n käyttöönotto

ValueFrame VINA esite

Ota yhteyttä

Täytä alla olevat kentät, niin otamme yhteyttä.
Lataa tietopaketti

Lataa tietopaketti

ValueFrame -järjestelmän hyödyntäminen tilitoimistossa

Tilaa tunnukset ja kokeile 30 päivää ilmaiseksi!

ilmainen demo